Acerca de

(English below)

Agustina Rodríguez (Montevideo, 1984)
Eugenia González (Montevideo, 1983)

Trabajamos como artistas en forma colectiva desde el año 2006.
Realizamos proyectos y exhibimos obra en espacios no convencionales, en el espacio público y en instituciones como: Museo Nacional de Artes Visuales (Montevideo, Uruguay), Plataforma Ministerio de Educación y Cultura (Montevideo, Uruguay), Memorial de América Latina (San Pablo, Brasil), Instituto de Pedagogía del Arte Universidad de Goethe (Frankfurt, Alemania), entre otros.
Nuestro trabajo indaga en las estructuras, relaciones y funcionamiento de los escenarios en donde el arte habitualmente circula. Creemos en el acto constructivo de repensar constamentente estas estructuras heredadas y ponerlas a prueba en tensión y fuga, privilegiando al error como un componente de la realidad.
La forma de nuestra producción es variada, generalmente realizamos acciones, de las cuales surgen elementos que recogen el enunciado, como objetos, instalaciones, intervenciones en el espacio público, así como proyectos curatoriales.
La apariencia de estas debe colaborar en potenciar su intensidad, pero no es un fin en sí mismo ya que nuestro trabajo opera en la realidad y las técnicas están a su servicio.
Generalmente involucramos a otros actores en nuestros proyectos, ya que consideramos que el vínculo entre pares es valioso y que la creación colectiva es fundamental.

English version

Agustina Rodríguez (Montevideo, 1984)
Eugenia González (Montevideo, 1983)

We have been working as a group since 2006.
We have done projects and exhibited artworks in non-conventional spaces, public spaces and institutions such as: Museo Nacional de Artes Visuales (Montevideo, Uruguay), Plataforma Ministerio de Educación y Cultura (Montevideo, Uruguay), Espacio de Arte Contemporáneo (Montevideo, Uruguay), Marta Traba Gallery (San Pablo, Brasil), Art Pedagogy Institute at the Goethe University (Frankfurt, Germany), among others.

The scenarios chosen for the circulation of our both institutional and non institutional projects and artworks are not chosen by chance but on purpose, since those scenarios are an essential part of our projects, as we try to analyze their structures, relations, and functions.

We believe in the constructiveness of the action of re-thinking the space in which art happens. We live in a specific time and space, and we act accordingly.

Our mode of production is diverse. Generally we make actions that lead into objects, installations, public interventions, or curatorial projects. The appearance of the artwork should collaborate or enhance its intensity, but it is not a goal in itself.

Our artworks, methods, mechanisms and discourses may have already been used, but using what has already been produced, boosts the future construction. Similar answers can be used to solve different problems.

We usually work with other people involved in the “Arts field”, since we believe that collaboration amongst peers is valuable and the construction collectiveness is primordial.
Interference as an action which alters a normal course that can later return or not to its original position, is a process that allows us to transform and evaluate events.

Anuncios